آموزشی

بررسی اهمیت یراق بر پنجره های دوجداره

یراق آلات وتاثیر آن بر پنجره های upvc

بررسی اهمیت یراق بر پنجره های دوجداره

امروزه استفاده از پنجره دو جداره  در بین عموم به خوبی مورد استقبال قرار گرفته و اکثر افراد در ساخت وسازهای خود این نوع پنجره ها را به کار می برند ویژگی های بارز درب و پنجره یو پی وی سی موجب شده که محبوبیت آن روز به روز افزایش پیدا کندبه گزارش ایلنا:

امروزه استفاده از پنجره دو جداره جهت کاهش مصرف انرژی و هزینه های خانوار جزء ملزومات محسوب می شود.

ازجمله ویژگیهای این پنجره ها عبارتند از :

پنجره upvc یا دو جداره عایق سرما و گرما و همچنین سر و صدا و گردو غبار هستند

این پنجره ها به راحتی تمیزشده و نیازی به ترمیم سالیانه و همچنین رنگ آمیزی ندارند

با تغییرات دمایی و شرایط جوی سازگار میباشند

به راحتی و بدون دردسر  با پنجره های قدیمی قابل تعویض هستند و نیاز به خرابی و تعمیر منزل نیست

یکی از مهمترین و اساسی ترین خواص اینگونه پنجره ها ، بحث عایق بودن آن است که باعث جلوگیری از دود و گرد وغبار و سر و صدای بیرون داخل واحدمیشود و عوامل و مولفه های گوناگونی بر روی آن تاثیر می گزارداز جمله عواملی که در تعیین کیفیت بهترین پنجره دو جداره تأثیرگذار میباشد می توان به نوع یراق آلات، نوع شیشه دو جداره، لاستیک های آب بندی، شکل هندسی و ضخامت گالوانیزه داخلی، تولید و نصب استاندارد اشاره نمود.

بررسی اهمیت یراق بر پنجره های دوجداره

همان گونه که اشاره شد یراق الات یکی ازعوامل مهم و تاثیر گزار بر روی پنجره های دوجداره میباشدکه از جمله مزایایی یراق الات پنجره های یوپی وی سی میتوان به موارد زیر اشاره نمود

  • تحمل و مهار وزن لنگه بازشو و شیشه و سایر ملزومات
  • آبندی کامل پنجره دوجداره
  • ایمنی و ضدسرقت بودن پنجره دوجداره یو پی وی سی
  • مقاومت یراق در برابر هرگونه آب و هوا و خوردگی
  • روان بودن و کاربری آسان
READ  بررسی چسب طبیعی سویا

نکته بسیار مهمی که در تهیه یراق آلات باید به آن توجه نمود، بحث انتخاب و استفاده از یراق آلات استاندارد میباشد که باید با عرض، ارتفاع و وزن بازشو متناسب باشد. به این معنی  که باید یراق آلاتی انتخاب شود که با ابعاد و وزن پنجره متناسب است.

سعی کنید از یراق آلات استاندارد موجود در بازار استفاده کنید. در انتخاب نوع یراق، توجه به نوع کاربری پنجره نکته بسیار مهمی است. اگر قصد دارید پنجره ای انتخاب کنید که در مقابل صوت، گرما و سرما عایق بهتری باشد باید حتما از یراق دو حالته بهره ببرید. زیرا پنجرهupvcاز چند جهت قفل می شود و لاستیک های آب بندی با فشار به هم متصل می شوند.

صنعت تولید یراق آلات درب و پنجره، همواره در حال توسعه و نوآوری است و همین موضوع منجر به تولید یراق آلات با تنوع فراوانی شده است.به طور کلی یراق آلات درب و پنجره دوجداره شامل یراق تک حالته، یراق دو حالته، یراق کشویی، یراق کشویی – لغزشی نیمه اتوماتیک، یراق کشویی – لغزشی تمام اتوماتیک و یراق تاشو است.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *