آموزشی, علمی, مقاله

چسب کاشی چیست ؟

چسب کاشی چسب کاشی خمیری آماده

 

چسب کاشی چیست؟

چسب کاشی چیست ؟

کاشی از جمله  کف پوش است که دردکور ساختمان نیز کاربرد بسیاری دارد. چسباندن کاشی کار دشواری نیست و معمولا خود فرد می‌تواند با کمی تمرکز و حوصله این کار را انجام دهد. اما برای نصب کاشی و سرامیک به مواد خاصی از جمله چسب کاشی نیاز است. برای اینکه بتوانید عملکرد بهتری در نصب کاشی در هر نقطه از خانه خود داشته باشید باید کمی بیشتری درباره اینکه چسب کاشی چیست و چه کاربردهایی دارد بدانید.چسب کاشی چیست ؟

  • چسب کاشی چیست؟

همانطور که به آن اشاره شد، چسب کاشی ملات اختصاصی است :که برای چسباندن و نصب کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چسب کاشی ویژگی‌های مثبت بسیاری دارد از جمله :

خاصیت چسبندگی بالا

سازگاری با زیرساخت‌های متنوع.

همچنین برای استفاده در جاهای مختلف انواع مختلفی چسب کاشی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • انواع چسب کاشی و کاربردهای آن‌ها

زمانیکه می‌خواهید از چسب کاشی استفاده کنید باید نوع پروژه‌ای که در دست دارید را نیز در نظر بگیرید. اینکه کاشی یا سرامیک کجا قرار است نصب شود، آیا کاشی کف است یا دیوار، آیا جای خشک است یا مرطوب، همه اهمیت پیدا می‌کند. همچنین سطحی که قرار است کاشی به روی آن نصب شود نیز باید در نظر گرفته شود.

  1. چسب ماستیک (Mastic)

قدیمی‌ترین چسب کاشی که هنوز هم در بازار موجود است یک نوع چسب ارگانیک است که به آن ماستیک گفته می‌شود. ماستیک هم برای نصب کاشی به روی دیوار کاربرد دارد هم به روی کف. ماستیک نیاز به ترکیب شدن ندارد و کار با آن باید خیلی سریع انجام شود چرا که زود خاصیت چسبندگیش را از دست داده و خشک می‌شود. ماستیک بسیار پرکاربرد است اما مساله‌ای که وجود دارد این است که معمولا برای نقاط مرطوب و خیس پیشنهاد نمی‌شود. بنابراین برای فضاهایی نظیر حمام و جایی که کاشی زیاد در برابر آب قرار می‌گیرد کاربرد ندارد.

READ  زمان خشک شدن چسب کاشی

موارد استفاده چسب کاشی ماستیک:

  • از ماستیک برای چسباندن شیشه و ظروف چینی نیز استفاده می‌شود.
  • چسب کاشی نوع ماستیک خیلی زود خشک می‌شود، همین موجب می‌شود برای چسباندن کاشی به دیوار مناسب باشد. چرا که سریع کاشی را چسبانده و مانع لیز خوردن آن می‌شود.
  • چسب کاشی چیست ؟
  • جمع بندی

  • چسب کاشی چیست؟

    چسب کاشی و سنگ آنتیک PG FIX 4000

    www.alanglue.com

  • گر خودتان تصمیم دارید کار نصب سرامیک یا کاشی را در خانه انجام دهید با توجه به اینکه کدام نقطه از خانه را می‌خواهید کاشی کنید، بین ماستیک و تین ست یکی را انتخاب کنید. ماستیک معمولا به این دلیل که نیازی به ترکیب شدن ندارد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، هرچند نسبت به سایر چسب کاشی‌ها قدیمی‌تر است و در محیط خیس و مرطوب نیز کاربرد مناسبی ندارد. در صورتیکه می‌خواهید کاشی را برای حمام استفاده کنید شاید بهتر باشد از چسب کاشی تین ست برای نصب استفاده کنید تا دیگر نگران لق شدن کاشی‌ها در اثر قرار گرفتن در معرض آب و رطوبت نباشید. نکته دیگر در قیاس چسب کاشی ماستیک و تین ست این است که چسب تین ست را نمی‌توانید نگه دارید، بنابراین اگر مقداری از آن استفاده نشده باقی بماند باید آن را دور بریزید. اما چسب ماستیک را می‌توانید بعدا نیز استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *