آموزشی, علمی

انواع چسب لوله

انواع چسب لوله

با بررسی انواع چسب لوله به سراغ نوعی چسب خواهیم رفت که کیفیت لوله کشی و انتقال سیالات را ارتقا می بخشدچسبی که قادر است  اتصال استاندارد و قدرتمندی را برای لوله به همراه داشته باشد همراهان گرامی با بررسی انواع چسب لوله به کف بازار آمده وسعی درارائه تکنیک هایی برای خرید بهینه و موفق داریم . مطالعه ی این مطلب به تمامی دست اندرکاران صنعت ساختمان، تاسیسات و ……… کشور توصیه میگردد .

اهمیت جایگاه چسب در صنعت لوله کشی

ما با نقش انکار ناپذیر چسب فارغ از جنس و ساختارآن در تاریخ نمدن بشری آگاه هستیم در اقع می توان گفت که امروزه چسب درهمه صنعتها به کار گرفته می شود و جهت انواع اتصالات کاربرد داردو از آنجا که امروزه لوله کشی در هر کجای زندگی انسان به چشم میخورد و اجرای اتصالات لوله ها با چسب انجام میگیرد و نیازی به تاکید بیش از اندازه نمی باشد که لوله کشی ، بدون چسبهای منحصر به فرد به هیچ عنوان توانایی برآورده ساختن انتظارات را دارا نمی باشند .درنتیجه بایدازبهترین چسب لوله استفاده گردد.پس در هنگام اجرای لوله کشی و به کار گیری لوله باید از چسب لوله کشی مناسبی استفاده نمودکه در طول مدت زمان زیاد قابلیت خودرا حفظ نموده ونشتی ندهد .

مهمترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که استفاده از چسب های PVC ساده بوده و اگر قبل ازبرخوردبا مشکلی این کاررا انجام دهید، باعث صرفه جویی در هزینه شما می گردد  در این پست وبلاگ در مورد انواع مختلف چسب های PVC ، زمان استفاده از آنها و نحوه صحیح استفاده از آنها بحث خواهیم نمود با ما همراه باشید .

نکات فنی برای انتخاب چسب لوله

انواع زیادی از چسب های لوله PVC در بازار موجود هستند ، اما چگونه تصمیم بگیرید که از کدام استفاده نماید؟

هنگام انتخاب نوع چسب مورد استفاده ، به چند نکته زیر توجه نموده و سعی کنید به انها پاسخ دهید :

1.  چه نوع متریالی (PVC ، CPVC ، CPVC ، CTS) را به کار می برید ؟
2. نوع اتصال را مشخص کنید  اتصال لغزش است یا انتهای رشته ای؟
3. آیا نیاز به کد وجود دارد؟

چه نوع متریالی (PVC ، CPVC ، CPVC ، CTS) را به کار می برید ؟

اولین قدم برای اطمینان از استفاده از چسب صحیح ، تشخیص صحیح مواد لوله و اتصالات می باشد . PVC به طور کلی سفید بوده، درحالی که CPVC معمولاً خاکستری روشن یا کرم رنگ می باشد و CPVC CTS یک رنگ تیره/زردمی باشد. اگر هنوز بعد ازمشاهده رنگ لوله ها مطمئن نیستید، لوله های PVC ، CPVC و CPVC CTS دارای مشخصات فنی چاپ شده روی آنها می باشد .

READ  تینروآنچه باید درباره آن بدانید

نوع اتصال را مشخص کنید  اتصال لغزش است یا انتهای رشته ای؟

یکی از بزرگترین عواملی که قبل از خرید چسب های لوله PVC بایدبه ان توجه کنید ، نوع نهایی می باشد . با انتهای لغزش ، لوله به یک لغزش یا اتصالی سوکت فشار مییابد و اتصال برقرار می گردد. اتصالات رزوه دار دارای نخ های نر و ماده (معمولاً MPT و FPT نامیده می شوند) بوده که به هم پیچ میشوند. این نوع انتهایی نیازمندچسب های مختلفاست. شما مجازنیستید از نوار نخ روی اتصالات سوکت استفاده نماید ، زیرا فضای زیادی را اشغال میکند. شما نباید از سیمان PVC در اتصالات رزوه ای استفاده نماید، زیرا PVC را به صورت شیمیایی به هم چسبانده و نخ ها را نابود میسازد.

ایجاد اتصالات لغزشی آسان است ، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک فشار ساده برای ایجاد ارتباط است! این نوع اتصالات را می توان با استفاده از آغازگر PVC و سیمان ، دو ماده ای که دست به دست می شوند ، دائمی کرد. اتصالات رزوه ای با نوار سیلانت یا سیلانت نخ (“پیش بینی لوله”) ایجاد می شود که مهر و موم محکمی بین نخ ها ایجاد می کند. چسب های لوله پی وی سی برای اتصالات رزوه دار به کاربر اجازه می دهد در صورت تمایل اتصال را باز کند. انتخاب چسب مناسب برای کار مهم است.

آیا نیاز به کد وجود دارد؟

بسته به کاربرد ، ممکن است هنگام انتخاب چسب لوله کدی ، مخصوصاً در لوله کشی ، دخیل باشد. دانستن هرگونه کدی که ممکن است تحت آن کار کنید برای اطمینان از گذراندن بازرسی مهم است. به عنوان مثال ، برخی از کدها مستلزم استفاده از آغازگر رنگی هستند تا بتوانند شواهد بصری مبنی بر استفاده از پرایمر را داشته باشند.

انواع چسب لوله

انواع چسب لوله PVC

چسب های پی وی سی در مدل ها و برندهای مختلفی درون بازار وجود دارند. از برندهای ساخت داخل گرفته تا چینی و آلمانی. شیوه ی بسته بندی آن ها هم تیوپی و قوطی متغیر است. برندهای تانگیت ، رازی، جی تی تی، تارگت،  تونیکس و سینا عمده نام هایی هستند که در بازار به گوش می خورند.و در فروشگاه چسب آلان با کمترین هزینه ممکن در اختیار مصرف کنندگان محترم قرار می گیرند . در زیر به برخی از این محصولات اشاره میکنیم.

READ  چسب استیل چیست ؟

چسب لوله رازی

انواع چسب لوله

نوع کارکرد چسب پی وی سی رازی چون نوعی چسب محلول در حلال است به این صورت می باشد  که حلال پس از چسباندن دو قطعه از آن خارج شده و با جذب شدن و یا تبخیر حلال اتصال دو قطعه میسر میگردد. استفاده از این نوع چسب رازی درصنایع مختلف رایج است. درکشور ما نیز از این نوع چسب در صنایعی چون ، لوله و اتصالات پی وی سی استفاده میگردد.

این محصول جهت کاربرد های ظریف و کابینت های PVC ،چسباندن انواع پروفیل ، چسباندن انواع لوله های آب و فاضلاب کاربرد دارد

چسب تانگیت

چسب لوله پی وی سی یوتانگیت یکی از پرفروش ترین چسب های حلال دربازار می باشد . چسب پی وی سی جهت چسباندن همه سطوح پی وی سی به یکدیگر به کار برده می شود

کاربردهای پی وی سی یوتانگیت
  • برای سیستم لوله کشی صنعتی کار برد دارد
  • جهت ساخت خط لوله در کارخانه های شیمایی
  • جهت سیستم آبیاری و زهکشی کشاورزی
  • برای سیستم لوله کشی انواع ساختمانها و گلخانه ها

چسب لولهpvc یوتانگیت ، یکی از چسب های حلالی است که از ترکیب دو نوع ماده شیمیایی به دست می آید یکی قسمت چسب دار و دومی قسمت حلال چسب می باشد . در چسب پی وسی یو ، حلال پس از گذشت زمان تبخیر شده و در آخر ماده چسب دار بر روی محل اتصال داده شده باقی می ماند و سبب اتصال محکمی روی سطح می شود .پر کنندگی فوق العاده بالایی داشته ومناسب برای لوله هایی که نشتی دارند می باشد .شفافیت و یکنواختی ماده چسب pvc-u و نداشتن حالت ژله ای از ویژگی های مثبت و مهم این نوع چسب پی وی سی است .

چسب لوله پی وی سی  یوتانگیت دارای استاندارد معتبراست بنابراین یکی از روش های مطمئن از کیفیت یک برند چسب pvc دارا بودن استاندارد می باشد .

 چسب تونیکس

چسب pvc فشارقوی تونیکسpvc-u Tonix محصولی مایع ،شفاف و بر پایه حلال و پلی وینیل کلراید است که جهت اتصال پروفیل های pvc و لوله های آب و فاضلاب کاربرد دارد .

اطلاعات کلی چسب pvc فشارقوی تونیکس

حجم : در حجم ۱۰۰ و ۲۵۰ گرمی و ۳ گیلو گرمی

بسته بندی  در بسته بندی های مختلف به صورت تیوپی ،حلبی و قوطی

تیوپهای ۱۰۰ گرمی در کارتن به تعداد ۳۶ عدد    قوطی های ۲۵۰ گرمی در کارتن به تعداد ۲۴ عدد

نوع کاربری : اتصالات pvc ,اتصال لوله های آب و فاضلاب

READ  چسب چمن مصنوعی

چسب  پی وی سی فشار قوی تونیکس برای چسباندن لوله و اتصالات فاضلابی چسبی به  یکدیگر و نیز برای تمام قطعات پی وی سی بسیار کاربرد دارد . قدرت چسب و هم جوشی بسیار بالا این چسب برای لوله و اتصالات فشار قوی بسیار مناسب می باشد .

مزیتهای چسب pvc فشارقوی تونیکس
  • این چسب دارای مقاومت حرارت بالایی می باشد
  • این محصول چسبندگی قوی و ماندگاری بالا  دارد
  • چسب تونیکس فشار قوی pvc مقاوم در برابر رطوبت و شرایط جوی است
  • حاوی گرانول های  PVC به همراه حلال های مناسب می باشد
  • این چسب  در مقابل دامنه های وسیعی از حلال هایی از قبیل اسیدهای غیر عالی مقاوم است

چسب سینا

چسب فوری سینا sina محصولی قوی ساخته شده بر پایه SBR می باشد .با توجه به خواص ویژه مواد به کار رفته، این چسب برای طیف گسترده ای از کاربرد مناسب است.

چسب تایگر

 

چسب فشار قوی تایگر taiger ترکیبی از غلظت دهنده ها و پلیمرها و پایدار کننده ها که مخصوص لوله ها ،پروفیل ها ،پیوی سی سخت طراحی وتولید گردیده است

  • ه دلیل هم جوشی و قدرت چسب برای لوله اتصالات فاضلابی فشار قوی بسیار مناسب است .
  • بعد از استفاده از چسب تایگر تنها به مدت ۵ دقیقه بعد از چسباندن , چسب به سرعت خشک می شود .
  • مقاومت بالای چسب تایگر در برابر مقاومت شیمیایی مانند الکل ها , مواد نفتی و روغن ها
  • مقاومت بالای چسب تایگر در برابر خوردگی و فشار زیاد مانند اسیدها , بازها و نمک ها
  • چسب تایگر مدول الاستیسیته ی بالا و انعطاف پذیر است .
  •  استحکام کششی بلند مدتی در مقایسه با سایر برندهای چسب پلی اتیلن دارد.
  • چسب تایگر نسبت به وزن بالا یا وزن پایین جنس شکننده مقاومت بالایی دارد .
  •  در برابر سایش , خراشیدگی و هر گونه ضربه از مقاوت بالایی برخوردار است .
  • چسب فشار قوی تایگر محصولی است که در برابر شعله نسبت به سایر برندها مقاومت بیشتری دارد .

شرکت تایگر این محصول را در بسته های ۳۶عددی در یک کارتن بسته بندی کرده و با قیمت مناسب در بازار عرضه و به فروش می رساند

خرید چسب پی وی سی با بهترین قیمت

چنانچه دنبال کننده نوشته های ما باشید و با برند ما آشنا یی داشته باشید، به خوبی میدانید که گروه بازرگانی چسب آلان یکی از مراکز اصلی فروش و توزیع انواع چسب های داخلی و خارجی  از جمله پی وی سی و … در تهران است. جهت مشاوره و خرید انواع چسب با کیفیت پی وی سی با مشاورین ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *