آموزشی

همه چیزدرباره چسب کاغذ

همه چیزدرباره چسب کاغذ

همه چیزدرباره چسب کاغذ عنوان مقاله انتخابی این هفته سایت  به دلایل زیر می باشد 

یکی اینکه یافتن بهترین چسب برای کاغذ می تواند مشکل باشد ، زیرا گزینه های مختلفی برای چسباندن کاغذ وجود دارد 

دوم  جهت راهنمایی انتخاب بهتر چسب و بالابردن اطلاعات و دانش شما عزیزان گرامی در نظر گرفته شده است 

مدتهاست که باخواص مفید بودن چسب و کاربردهای بینطیر چسب آشنایی دارید . اولین نمونه های استفاده ازآن درایجاد ابزار به حدوددویست هزار سال پیش برمیگردد و با پیشرفت جامعه ، کاربردهای بیشتری پیدا نمود ..معرفی مواد جدید و فرآیندهای تولید به توسعه انواع مختلف چسب ها برای اهداف خاص دامن زد.در حال حاضر ، هنگام تشخیص اینکه چه چسبی را بخرید ، دچار سردرگمی می شوید برای اطمینان از این که دیگر به دلیل بلاتکلیفی به نقطه دیگر چسبیده اید ، تصمیم گرفتیم با ارائه مقاله  همه چیز درباره چسب کاغذ و اطلاعات ارائه شده در زیر ،با اطمینان وارد فروشگاه ما شده و چسبی را انتخاب نمایدکه کاملاً مطابق با نیازهای شما باشد.

بررسی ساختار چسب

دوستان عزیز قبل از اینکه به سراغ انواع چسبهای کاغذی برویم در ابتدا مختصری در باره ساختارچسب توضح می دهیم

بیشترچسب‌ها ، علاوه بر مواد پلیمری دارای افزودنیهایی هستند از قبیل:

  • مواد پایدار کننده در برابر تخریب توسط اکسیژن و UV.
  • مواد نرم کننده که قابلیت انعظاف را افزایش می‌دهد و دمای تبدیل شیشه‌ای (Tg ) را کاهش می‌دهد.
  • موادپرکننده معدنی
  • مواد تغلیظ کننده.
  • معرف های جفت کننده سیلانی

همه چیزدرباره چسب کاغذ

انواع چسب کاغذی

بیش از 350 نوع چسب یا چسب کاغذی مختلف دربازار موجود هستند. این تنوع شما را برای انتخاب مناسب جهت پروژه موردنظر گیج میکند. هر نوع چسب دارای ویژگی خاص خودمی باشد

کاربردهای کلی چسب کاغذی

  1. برخی عمدتا برای پروژه های کاغذی صنایع دستی عمومی قابل استفاده هستند
  2. برخی دیگربرای دفترچه یادداشت موثرترهستند.
  3. برخی دیگر برای ساخت کارت بهتر می باشند.

در کل آنها به دو نوع چسب اصلی تقسیم میشوند که برای پروژه های ساخت کاغذ بهتر است از آنها استفاده نماید .

  1. چسب های مرطوب
  2. چسبهای خشک

1# چسب های مرطوب

عموماً به عنوان چسب شناخته می شوند و به شکل خمیر، چسب مایع و اسپری تولید میگردنند . چسب های اسپری بهترین چسب برای چسب کاغذ به کاغذمی باشند. از چسب های مرطوب میتوان برای عکس ها ،مواردغیرمتخلخل مانندفلزیا پلاستیک و ورقهای کاغذبا اندازه های مختلف استفاده نمود. چسب میتواند موقت ،دائمی یا قابل تغییر موقعیت باشد. شما می توانید قبل از خشک شدن مناسب اقلام خود را جابجا نماید. در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم

1-1#چسب چوب

این نوع چسب بیشتر توسط هنرمندان و همچنین دانشمندان به کار برده می شود. چسب های چوبی همه بر پایه آب هستند و به شکل ChapStick یا لوله عرضه می گردنند و هنگامی که برای ساخت کارت یا در پروژه ای بزرگ که نیاز به جزئیات کوچکتر دارد مورد استفاده قرا رمی گیرند،موثر تر می باشند .مزیت بزرگ چسب این است که چسب شفاف میگردد ، بنابراین اگرهنگام کار دچار اشتباه شدید مشکلی ندارد. غیر سمی و فاقد اسیدمیباشد که باعث میگردد برای استفاده در scrapbooking گزینه عالی باشد. این چسب به راحتی قابل شستشو است و برای استفاده برای کودکان و بزرگسالان ایده آل است.

2-1# چسب PVA

این چسب را با نام Tacky یا White نیز میشناسند و برای ساخت کارت یا چسباندن تزیینات به توری ، کاغذ یا روبان بسیار مناسب می باشد . کاملاً خشک شده و حدود ده دقیقه مرطوب میماند . شمازمان داریدتا قبل ازچسبیدن مناسب وسایل خودرا تنظیم نماید. این نوع چسب برای چسباندن اجسام سنگین مانند سکه یا جواهرات توصیه نمیگردد ،کاربردهای این چسب به شرح زیراست .

  • بیشتر برای تزئینات سبک تر مناسب میباشد
  • بیشتر برای دکوپاژ یا پروژه هایی برای کودکان هنگام پوشش پروژه های Papier Mache
  • جهت ساخت وسایل مهمانی دست ساز یا کولاژ عکس

این چسب با استفاده از آب و صابون به راحتی شسته میشود. فقط نکته کاربردی این چسب این است که شما تا زمان خشک شدن کامل این چسب منتطر بمانید.سپس پروژه خود را حرکت دهید

3-1# قلم چسب

این نوع چسب کاغذی جز پر کاربردترین چسبها می باشد ، زیرا می تواند مقدار چسبی را که می خواهید پخش نماید کنترل کند و همچنین قابل حمل و حمل آسان است.

READ  چسب ماستیک چیست؟

نکته کاربردی این محصول این است که هنگام استفاده از آن، مراقب باشید که در استفاده از ان زیاد روی نکنید زیرا کاغذ یا تخته را خرد کرده یا تار میکند و یک مقاله تمام شده غیر حرفه ای را برای شما به ارمغان می آورد .از این چسب م یتوان برای کارهای زیر استفاده نمود .

  • می توانید از قلم چسب برای نوشتن پیام استفاده نماید
  • کمی روی کاغذ خود بمالید و برای جلوه ای شگفت انگیز براق یا کنفتی روی آن بپاشید.
  • می توان از آن برای کارهای بسیار دقیق یا دقیق مانند چسباندن چشم و اشکال دیگر به پروژه هنری خود استفاده نمود
  • قلم چسب برای همه هنرمندان ضروری بوده و می تواند برای طیف گسترده ای از پروژه های هنرهای دستی و صنایع دستی استفاده گردد
4-1# بطری های چسب دار

این نوع چسب کاغذی سازگار با محیط زیست و بسیار مقرون به صرفه میباشد زیرا قابلیت آن را دارد که در ظروف بزرگ آنها را خریداری کرده و سپس آن را در بطری های چسب کوچکتری که استفاده از آنها آسان است ریخته شوند . همه بطری های چسب قابل استفاده مجدد بوده و دارای انواع و اندازه های مختلف می باشند که می توانید پس از استفاده با تعویض درپوش آن را ببندید تا از بسته شدن چسب در نازل جلوگیری گردد. چسباندن چسب آسان است و می توانید چسب را در نقطه مناسب مورد نظر خود بدون هیچ گونه آشفتگی و قطره قطره به دست آورید.

5-1# Mod Podge

Mod podge چسب ، سیلر و تکمیل کننده هر یک از پروژه های هنری و صنایع دستی شما است. همچنین بر پایه آب و غیر سمی است و مشابه رنگ اکریلیک عمل می کند. شما با برش اشکال مختلف از پارچه یا کاغذ از آن برای پروژه های صنایع دستی دکوپاژ استفاده می کنید و سپس آنها را به سطح دیگری وصل می کنید و از mod podge برای چسباندن آنها استفاده می کنید. سپس می توانید لایه های بیشتری اضافه کنید تا زمانی که از مقاله نهایی مانند جواهرات ، مبلمان ، هدایا و موارد دیگر راضی باشید.

Mod podge را می توان روی پارچه ، کاغذ ، سرامیک و شیشه ، قلع و همچنین در برخی از انواع پلاستیک ها استفاده کرد. حتی اگر غیر سمی است ، باید مراقب باشید که آن را روی پوست خود یا جایی دیگر نزدیک غذا نگذارید. بسته به پروژه ای که روی آن کار می کنید ، انواع مختلفی از mod podge وجود دارد و قبل از استفاده باید دستورالعمل های موجود در ظرف را با دقت مطالعه کنید.

6-1# اسلحه چسب

همه چیزدرباره چسب کاغذ

اسلحه های چسب سالها در بازار بوده و بسیار محبوب می باشند. شما فقط چسب چوب را در تفنگ قرار دهید و آن را روشن کنید ، چسب گرم و نرم شده تا بتوانید آن را روی پروژه خود پخش نماید. وقتی از مکان هایی که دسترسی به آنها دشوار است و می توانید به تمام آن شکاف ها و شکاف ها برسید استفاده کنید.

نکات کاربردی چسب

  • استفاده از آن برای بچه ها توصیه نمی شود زیرا چسب بسیار داغ می شود و ممکن است باعث سوختگی گردد
  • چسب فوق العاده سریع خشک می شود ، که زمان زیادی برای تنظیم موقعیت مورد شما باقی نمی گذارد
  • این چسب همچنین نخ های چسبناکی ایجاد می کند که باید سریع برداشته شوند ، در غیر این صورت باعث بهم ریختگی میشود.

تفنگ چسبی را می توان برای هر نوع کاغذی استفاده نمود و همچنین هنگام چسباندن انواع لوازم جانبی به کاغذ شما به خوبی کار میکند.این نوع چسب بسیار قوی تر از چسب سفید یا PVA است و به آن چسب گرم سرد نیز گفته میشود. می توانید از آن برای چسباندن اجسام بسیار سنگین تر استفاده نماید ، چسب نیز دوام بیشتری دارد. با این حال ، این نوع چسب بوی قوی دارد، بنابراین اگر کارت های خاصی می سازید ، قبل از دادن کارت ها اجازه دهید بوی آن چند روزاز بین برود.

READ  مزیت های کاربردانواع چسب
7-1# چسب سیلیکون

این نوع چسب می تواند شکل خود را حفظ نموده و مانند پلاستیک یا لاستیک خشک گردد.از دیگر ویژگیهای آن به شرح زیر است

یک پیوند قوی ایجاد می کند

  • در برابر رطوبت ، گرما ، هوازدگی و مواد شیمیایی مقاوم است .
  • بدون بو ، شفاف و فاقد اسید است و برای ساخت کارت مناسب می باشد .
  • این چسب برای دکوپاژ نیز عالی است و برای استفاده روی شیشه و فوم استفاده میگردد
8-1# چسب اسپری

چسب اسپری در قوطی ها عرضه شده و عموماً برای سم پاشی در مناطق بزرگتر استفاده میگردد و برای ساختن کارت یا صنایع دستی توصیه نمیگردد. دلیل این امر این است که هنگام استفاده از آن ، باید آن را با استفاده از تجهیزات حفاظتی در یک منطقه با تهویه مناسب اعمال نماید. این بهترین چسب برای چسباندن کاغذ به کاغذ است. به عنوان مثال ، اگر درحال چیدمان صندلی عروسی بزرگ هستید ، می توانید از آن برای پوشاندن یک منطقه وسیع و نگه داشتن مناسب آن استفاده نماید .

9-1# چسب فوق العاده

برای اکثر هنرمندان عادی ، استفاده از چسب فوق العاده ضروری نیست ، اما اگر از اقلام مختلف فلزی و پلاستیکی استفاده می کنید ، ممکن است متوجه شوید که فوق چسب راه حل مناسبی برای شما است. با این حال ، شما باید صبور باشید زیرا ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا کاملاً تنظیم شود.

خوب عزیزان بخشی از چسبهای مرطوب را که جهت چسباندن کاغذ کاربرد دارند بررسی کردیم وحالا به بررسی بخشی دیگر ازچسبهای کاغذ که جز چسبهای خشک طبقه بندی می شوند می پردازیم وسعی بر تکمیل شدن اطلاعات درباره همه چیزدرباره چسب کاغذ می کنیم .

همه چیزدرباره چسب کاغذ

2#چسب های خشک

چسب های خشک به اشکال و اشکال مختلف مانند زبانه ، نوار ، نقطه ، و همچنین گوشه عکس وجود دارد و توسط اکثر تولید کنندگان کاغذ مورد استفاده قرار می گیرند  آنها برای سطوح متخلخل مانند نئوپان ، کاغذ و کارت استفاده می گردنند . با ما باشید تا انواع چسبهای خشک بررسی را برسی کنیم .

1-2#نقاط چسب

اگر تا به حال مجله ای خریداری کرده اید که یک نمونه رایگان به یکی از صفحات متصل شده باشد ، و متوجه چسب چسبناک در پشت آن شده باشید. خوب ، اینها نقاط چسب می باشند، که اخیراً در بازار صنایع دستی طوفان به پا کرده است. این نقاط کوچک چسبنده دایره ای از چسبندگی بالایی به پلاستیک ، کاغذ ، فلز ، شیشه و همچنین وینیل برخوردارند و به صورت رول آماده حذف و قرار گرفتن روی سطح پروژه شما قرار می گیرند .

هنگامی که می خواهید تزئیناتی مانند قطعات دفترچه یادداشت ، جواهرات ، توری و موارد دیگر را ضمیمه کنید ، می توانید از آنها استفاده نماید. آنها را می توان در انواع مختلف مانند نیمه قابل جابجایی ، قابل جابجایی و دائمی خریداری نمود و هنگام اضافه کردن یک جلوه ویژه به پروژه ساخت کاغذ شما عالی هستند .

2-2# نوار دو طرفه

استفاده از نوار چسب دو طرفه یا انگشتی آسان ، سریع ، تمیز شده و همچنین فوراً به سطحی که آن را روی آن می چسبانید می چسبد. این نواربه دلیل مزیتهاش بسیار عالی می باشد مزایای این چسب به شرح زیر است .

  • به راحتی قابل استفاده هستند
  • بدون اسید و همچنین مقاوم در برابر حرارت میباشد. این یک عامل مهم است زیرا اگر قصد دارید از یک تفنگ حرارتی برای برجسته سازی یا سرعت بخشیدن به روند خشک شدن پروژه خود استفاده نماید،پروژه شما از بین نخواهد رفت
  • آنها را می توان به صورت رول خریداری نماید و در عرض های مختلف وجود دارد ، اما محبوب ترین سازندگان کاغذ نوار از عرض باریک استفاده می کنند که از آنها برای لایه بندی و مات کردن استفاده مینمایند .

اگر با پروژه های بزرگتر و سنگین تری مواجه هستید ، ممکن است مجبور باشید سراغ نوار ضخیم تر و پهن تررا بگیرید. نوار دو طرفه برای استفاده روی کاغذ ، نئوپان و کارت استفاده می گردد قبل از خرید نوار به دقت توجه نماید  ، زیرا برخی از نوارها ممکن است پاره شده و برخی دیگر باید قطع گردنند  بسیاری از هنرمندان نوار را ترجیح می دهند که سریع پاره شود ، اما این کاملاً بسته به انتخاب فردی می باشد .

READ  چسب صنعتی ، تعریف ، توضیح
3-2# نوار دونده
  • نوار دونده ساده ترین ، تمیزترین و سریع ترین نوع چسب کاغذمی باشد .
  • برای استفاده در تمام صنایع کاغذی بسیار مطلوب هستند.
  • بدون اسید است و تعویض کارتریج های پرکننده بسیار آسان است.

برای بهترین نتیجه ، آن را فقط روی سطوح بسیار صاف بمالید.

تنها چیزی که لازم است این است که نوار را درجایی که می خواهید بچسبانید بردارید و کارتمام شده است ، نیازی به لایه برداری یابرش نیست. بنابراین ، اگر نمی خواهیدبا کندن نوارهای پشتی ناراحت شوید ، نواردونده جواب می دهد. نوار دونده یک انتخاب عالی برای پروژه های بچه ها ، در دفتر یا پروژه های شخصی خود در خانه می باشد .

4-2# نوار فوم

نوار فوم عمدتا برای افزودن بعدبه پروژه شماقابل استفاده است . این محصول میتواند کل ظاهرکارت یا پروژه شما را تغییر دهد.

ویژگیهای نوار فوم

  • نوار فوم یک نوار دو طرفه است که دارای یک لایه فوم در وسط است
  • بسیار سریع و آسان برای استفاده ، مانند نوار دو طرفه.
  • نوار دو طرفه از لاستیک فوم پلی اورتان فوق العاده انعطاف پذیر ساخته شده است.
  • آنها در عمق و عرض های مختلف عرضه می شوند و رنگ های متفاوتی دارند.

نوار فوم یک نوار عالی برای استفاده در ساخت کارت و همچنین برای scrapbooking است که جلوه ای سه بعدی به شما ارائه میدهد .

5-2# پدهای فوم

لنت های فوم پد های چسبی هستند که درضخامت ها و اندازه های مختلف تولید میگردنند .این نوارها به صورت رول یا ورق عرضه می شوند. آنها فاقد اسید هستند و جدا شدن و استفاده از آنها بسیار آسان است. هنگام استفاده از تزئینات کوچکتر ، ازآنها برای تأثیر سه بعدی در مناطق کوچکتر استفاده می کنند این محصول می توانند به پلاستیک ، کاغذ ،چوب ،پارچه و موارد دیگر بچسبد. همچنین در صورت نیاز به لایه بندی اضافی می توانید آنها را روی نوار فوم خود بچسبانید . آنها عمدتا زمانی مورد استفاده قرار میگیرند که شما نمی خواهید لبه های تیز مانند نوار فوم داشته باشد.

6-2# نوار washi

نوار واشی بیشتریک نوار تزئینی که جهت ثبت الگوهای تزئینی برروی واطراف لبه های صفحه دردفترچه یادداشت و روزنامه استفاده میگردد. تأثیرنوار واشی شبیه پاشیدن زرق و برق برروی نوار دو طرفه است ، درحال حاضر ظاهری با کیفیت خوب و بدون کثیفی دارد. بچه ها درهر سنی عاشق کار با نوار واشی هستند ، زیرا می توانندانواع الگوها و طرح ها را روی انواع مواد ایجادنمایند. شما می توانید کتاب ها ومواد مدرسه ،ناخنها ، زیور آلات و حتی دیوارهای خانه خود رابا نوار واشی تغییردهید وانجام آن بسیار سرگرم کننده میباشد.

7-2# نوار ماسک زدن

ماسک یا نوار چسب کم ،برای هیچ اثر نهایی در پروژه شما استفاده نمی شود. نوار ماسک بیشتر چسبیدن موقت یا پوشاندن مناطق خاصی است.نکته های کاربردی محصول:

  • قبل ازاستفاده ازنوار چسب کم، ابتدا آن را امتحان کنیدتا ببینید آیا روی کاغذ یا تخته شما اثری باقی میگذاردیا خیر.
  • به مدت طولانی روی تخته یا کاغذخود نچسبانید ،زیرا ممکن است شروع به چسبیدن کند و برداشتن آن دشوارخواهد بود.

سخن پایانی همه چیزدرباره چسب کاغذ

با وجودانواع مختلف چسب ، کار انتخاب نوع مناسب چسب با توجه به نیاز شما می تواند مشکل باشد. دراین مبحث به همه چیزدرباره چسب کاغذ اشاره شد.هنگام چسباندن کاغذبا چسب مرطوب یاچسب خشک،گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. انتخاب همه چیز بستگی به کاری داردکه میخواهید انجام دهید.

یافتن بهترین چسب برای کاغذ می تواند مشکل باشد ، زیرا گزینه های مختلفی برای چسباندن کاغذ وجود دارد بسته به اندازه و نوع پروژه شما ، بهترین چسب هایی که برای کاغذ استفاده می کنید چسب کاردستی ، چسب و چسب های اسپری هستند. برای صنایع دستی کاغذی کوچکتر ، چسب کاردستی بهترین است زیرا انعطاف پذیر است و وقتی خشک می شود شفاف است.

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *