آموزشی

چسب استیل چیست ؟

چسب استیل و کاربردهای آن در صنعت

چسب استیل چیست ؟ استیل چیست و از چه چسبی برای ان استفاده می شود ؟ پرسشهای  هستند که مادراین مبعث قصد داریم به انها  پاسخ دهیم لذابا ما همراه باشید که ضمن بالا بردن آگاهی و دانش ، انتخاب بهتر و خوبی داشته باشید .

استیل چیست ؟

مطابق استانداردهای جهانی استیل ماده آلیاژی،که از ترکیبات مختلفی مانند آهن، کربن، منگنز، گوگرد، فسفر، سیلیکون، کروم و نیکل تولید می گردد .  استیل از ویژگی ها و مشخصه های گوناگونی برخوردار است که عبارت اند از:

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی،
  • هزینه ی نگهداری پایین
  • استحکام بالا و ….

ویژگی ها و مشخصه های فوق موجبات استفاده روز افزون استیل را فراهم آورده است . استیل به عنوان یکی ازآلیاژهای مهم فولادی کاربردهای گسترده ای درصنایع مختلف را به خود اختصاص داده است این آلیاژفولادی دربیش از۱۵۰ گریدآلیاژی درشکلهای متنوعی همانند لوله، ورق، تولید و به بازار جهانی ارائه می شود. درادامه به چهارموردازپر مصرفترین سازه های استیل را باهم بررسی میکنیم .

موارد پرمصرف استیل

#1حفاظ استیل

از پر مصرف ترین سازه های استیل حفاظهای استیل هستند که درانواع مختلف حفاظ پشت پنجره ,راه پله ,حفاظ بانکی ,حفاظ بالکن و تراس تولید می شوند. استیل درفضای بازو تماس با رطوبت تغییر رنگ نداده وفرسوده نمی شود.

#2میز جلومبلی استیل

میز جلو مبلی درهمه خانه ها دیده می شود و از کاربرد زیادی برخوردار است شامل طرحهای زیادی است که از متریال چوب طرح دار ساده و استنلس استیل تولید می گردنند .د میز و عسلی جلو مبلی استیل علاوه بر ظاهر زیبا و چشم نوازش با آبکاری بژ , طلایی و کروم همراه با شیشه های رنگی , آینه ای و یا سنگی از مدت عمر بالایی برخوردار می باشند.

READ  چسب کفپوش چیست و چه کاربردی دارد؟

#3میز وسط کار استیل

کاربرد سازه های استیل تنها محدود به ساختمان و منازل مسکونی نمی شوند بلکه از آنها در مکانهای عمومی نیزاستفاده می کنند به عنوان مثال ازپر مصرف ترین سازه های استیل میز وسط کارمی باشد که در رستوران ها , هتل ها , فست فود ها , بیمارستان ها و…..کاربرد دارند.

#4اسپایدر استیل

از دیگرسازه های محبوب فولاد زنگ نزن اسپایدر استیل است که ازاتصال و بست لوله استیل 304 و 316 دردو محور X, y تولید میگردد.اتصال آن به شیشه توسط پیچ های مخصوص و اتصالات بسه به اسپایدرتوسط جوش آرگون صورت میگیرد این سازه درانواع تک شاخ  تا 4 شاخ ساخته می شود و مهمترین اجزای آن رتیل ,شاسی ,کالکتور و لوله می باشد .

چسب استیل چیست ؟

باتوجه به تنوع و کاربرداستیل درانواع صنایع ساختمان و پزشکی و….جهت اتصالات از چسب استیل استفاده میگردد.

کاربردفراوان چسب درصنایع جهت اتصالات ونقش مهم آن برزندگی انسانها روزبه روز بر اهمیت کاربرد چسب می افزاید ازطرفی دیگرمصارف استنلس استیل بسیار وسیع می باشد ازاین آلیاژ در صنایع مختلف از جمله , دکوراتیو , ساخت و ساز , صنایع پتروشیمی , نفت و گاز , صنایع دریایی و…..استفاده می شود اما همانطور که در پارچه , کاغذ , شیشه , چوب و…. چسب را برای ترمیم و چسباندن آن متریال بکارمیبرنداز چسب استیل نیز برای چسباندن انواع فلزات ازجمله استیل , برنج , آهن , مس و….تعمیرو ترک های فلزات استفاده می نمایند.با وجودانواع مختلف چسب دربازار – نیازی به ذکرلیست تقریباً بی پایان موادی که می خواهیداستیل را به آن بچسبانید نمی باشد. دانستن اینکه کدام محصول را بکارببرید. چالش برانگیز است.

READ  چسب عایق بندی چیست؟

با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی چند نوع از چسب استیل یا فلزات بپردازیم.

چسب فولاد GHAFFARIOX

چسب مگا پوکسی

چسب فولاد اکس غفاری GHAFFARIOX چسبی است که دارای مقاومت و چسبندگی بیشتری در مقایسه با سایر چسب های شناخته شده از قبیل اپوکسی و آکریلات و سیانو آکریلات و پلی اورتان میباشد.این نوع چسب با توجه کیفیت و گیرایش بالای خود برای چسباندن رادیاتور اتومبیل ، باک بنزین ، انواع فلزات و قطعات پلاستیکی کاربرد دارد.

نکته قابل توجه این محصول این می باشد که :این محصول بر پایه مونومرهای آکریلاتی بوده و جهت چسباندن بسیاری از قطعات به استثنای پلی اتیلن و تفلون به کاربرده می شود .

چسب دوقلوی مات  zipper

سب دوقلوی مات هزارکاره زیپر zipper محصول قوی با توان حرارتی بالا که قادر است انواع مواد را سریع بچسباند

تحمل کششی ۳۲۰ کیلوگرم برسانتی مترمربع و توان تحمل حرارتی بین ۳۰- درجه سانتی گراد تا ۱۳۰ درجه سانتیگراد از ویژگیهای بارزاین چسب می باشد از ویژگیهای دیگر این چسب می توان موارد زیر را نام برد

  • چسب از استحکام و سختی بالایی برخوردار است
  • دارای مقاومت عالی در برابر بنزین،روغن و حلال های هیدروکربنی می باشد
  • این محصول در برابر حرارت مقاوم است
  • دارای قابلیت تراش پذیری ،رزوه خوری است
  • دارای قابلیت رنگ پذیری وخشک شدن۲دقیقه ای است .

این چسب قابلیتهای بی شمار ی دارد که برای چسباندن،ترمیم ودرزگیری انواع قطعات فلزی وغیرفلزی مانند قطعات خودرو، لوازم خانگی وقطعات صنعتی به جز PP وPE انتخاب بسیار مناسبی است .

در صورت نیاز، مدل های دیگر محصولات چسب نیز در فروشگاه آلان چسب موجودمی باشد .

READ  کاربرد چسب لیفت بینی

برای خرید اینترنتی چسب با ارزانترین قیمت بازارو ارسال سریع و تحویل درب منزل، فروشگاه اینترنتی آلان چسب را انتخاب نموده و خاطره یک خرید خوب و مقرون به صرفه را تجربه کنید.

گروه بازرگانی آلان همواره اماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی در راستای عرصه محصولات می باشد لذا در صورت نیاز خرید با شماره مشاورین ما در سایت تماس حاصل فرمایید .

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *