آموزشی

ماستیک کاری چیست

ماستیک کاری چیست؟

ماستیک جز مواد و محصولاتی است که امروزه کاربرد فراوانی در صنایع ساختمان سازی جهت آبندی و درزگیری دارد .از این مواد از نماهای خشکه چینی رونق یافته تا ساخت و ساز ساختمانهای مرتفع استفاده می شود .اینجاست که این سوال مطرح می شود که ماستیک چیست و چه نقشی دارد ؟ با ما همراه باشید تابیشتر به بعث ماستیک و کاربردهای آن بپردازیم ؟

ماستیک کاری چیست

ماستیک و ماستیک کاری چیست ؟

ماده خمیری شکل که به صورت تک جزئی و دو جزوی جهت پرنمودن درزهای انبساطی تولید و عرضه میشود .آنچه ضرورت استفاده از ماستیک را فراهم کرده است درز بین سنگ ها می باشد در صورتی که درز بین سنگها گرفته نشود تجمع انواع آلودکی را سبب شده که این آلودگی در زمان بارش باران برروی نما جریان یافته و ان را کثیف می کند همچنین به دلیل شرایط جوی نماها دچار انبساط و انقباض زیادی می شوند که با مواد بندکشی معمولی مانند پودر سنگ یا سیمان قابل پرنمودن نیستند و بعد از مدتی ریخته و دوباره خالی می شوند .
ماستیک کاری ازبهترین راهکارهای درزگیری است که جهت جلوگیری ازریزش و کثیف کاری نماازآن استفاده می شود .ماستیکها دارای عمر طولانی و مفید می باشند و با خواص بینظیری که دارند به جرات می توان گفت که تغییرات شدیدی را در صنعت ساخت و ساز به وجود آورده است .

مزیتهای ماستیک کاری چیست؟

  • ازمزیتهای آن کیفیت بالای آن و همچنین حفظ سطحی صاف و نرم است .
  • علاوه برداشتن سطحی نرم و صاف، ماستیک‌ها در داخل مدل جامد و محکم خود را حفظمی نمایند
  •  سطوحی که در آن‌ها ازماستیک استفاده می گردد،نیازی به بتونه کاری ندارد.
  •  از دیگز مزیتهای ماستیکه ا این است که قابل استفاده در فضاهای داخلی و خارجی مانند پشت بام یا حیاط می باشد .
  • تقریبا تنها مواد مناسب موجودجهت استفاده درقسمت‌هایی از ساختمان بوده که دماهای بالا یا پایین دارند. به عنوان مثال کانال‌های کولر یا کانال‌های هیتر.
  • استفاده از ماستیک‌ها بر روی پشت بام که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند بسیار مطلوب است چون جلوی ضررو خسارت اشعه ماورا بنفش نور خورشید را می‌گیرد.
  • استفاده ازمواد دیگر آببندی برروی فلزات خوردگی ایجاد میکنند . ماستیک کاری فلرات فاقد خوردگی می باشد .
  •  به خاطر خاصیت انعطاف پذیری ماستیک‌ها، استفاده از آن‌ها در مفاصل و قسمت‌هایی که ممکن است لرزش و حرکت داشته باشند بسیار کاربرد دارد.
  • ماستیکها غیر سمی هستن به همین دلیل در مواردی که با آب اشامیدنی در ارتباط هستند قابل استفاده می باشند
  • قابلیت رنگ آمیزی را دارند و می توان با حلال آب یا تینر آ ن را رنگ نمود .
READ  کاربرد چسب لیفت بینی

انواع ماستیک

ماستیکها در انواع مختلفی تولید می شوند و بسته به کاربردی که دارند متفاوتند که در زیر به برخی از انها اشاره می شود
ماستیکها درپایه های مختلف شیمیایی پلی یورتان ، پلی سولفاید ، قیری ، و سیلیکونی عرضه می گردند.

پرکابرد ترین نوع ماستیک ها پلی یورتان هستند. این نوع به صورت تک جزئی برپایه رزین پلی یورتان تولید گشته اند و به عنوان نسل جدید الاستومرهای ترموست پرکننده درزهای انبساطی شناخته شده اند.این نوع ماستیک با مقاومت بالا در برابر نور خورشید و با دوام عالی ، سریع خشک شده و با توجه به ضدجلبک و خزه بودن برای پر نمودن هر نوع درز انبساطی بسیار پر کاربرد هستند .

نوع دیگری از ماستیکها پایه قیری بوده که در دو نوع گرم اجرا و سرد اجرا به بازار ارائه می شوند .تفاوت ماستیکهای قیری گرم اجرا و سرد اجرا در نحوه عملکرد و اجرای آنها می باشد ، درجه حرارت و عمودی یا افقی بودن درز مورد نظر ازمواردی میباشندکه در هنگام انتخاب این نوع ماستیک ها باید به آنها توجه گردد.

نکته مهم در ماستیک های قیری گرم اجرا توجه به دمای حرارت است چرا ؟چون در صورت بیش ازحد بالا بردن دما، ماستیک دچار سوختگی می گردد. در اجرا آنها می بایست از ابزار آلات ویژه استفاده کرد.

کاربرد ماستیک کاری

به طور کلی ماستیک جز محصولاتی است که با توجه به نوع خود دارای کاربردهای متفاوتی می باشد ودر جاهای مختلفی در داخل و خارج فضای ساختمانی به کاربرده می شود .حاضرین به برخی از کاربردهای آن اشاره کنیم .با ما باشید در ادامه کاربردهای بینظیر ماستیک را بررسی می کنیم  .

READ  بررسی خواص چسب بعدازسفت شدن

جهت درزگیری و آبندی لوله های اب و فاضلاب

جهت آبندی مخازن آب و فاضلاب و کانالهی آبیاری

برای ترمیم ترکهای آسفالت

قابل استفاده در صنعت نقاشی ساختمان

جهت درزگیری درب و پنجره

برای رفع برجستگیهای سطوح

به طور کلی ماستیکها از انواع عایق های رطوبتی هستند که جهت درزگیری و ابندی انواع سطوح بتنی ،فلزی ،آسفالت و چوب و……. کاربرد دارند .

همان طور که در بالا ذکر شد انواع ماستیک بر اساس انواع عملکرد متفاوت می باشد و جدا از این موارد در بازار نیز انواع گوناگونی از هرنوع وجود دارد که مصرف کننده رو برای انتخاب سردر گرم می سازد ما در اینجا یکی از بهترین ماستیکهای موجود در بازار را به شما معرفی میکنیم

ماستیک سیلیکونی آلان

ماستیک سیلکونی در واقع نوعی چسب سیلیکونی است که جهت درزگیری و آب بندی کاربرددارداین چسب دربرابر فشار وگرما و همچنین در برابر قارچ و کپک دارای مقاومت می باشد . از ویزگی های قابل ذکر این محصول این است که، این چسب دارای چسبندگی مطلوبی  به متریال های مانند سرامیک، مس، pvc و ….می باشد استفاده از این چسب ها بسیار راحت بوده و پس از خشک شدن ترک بر نمی دارد .

چسب سیلیکونایز ماستیک ALANFIX  با خاصیت بالای ارتجاعی وچسبندگی عالی قابلیت رقابت با برندهای برتر موجود در بازار را دارا می باشد .

موارد استفاده  چسب سیلیکونایزماستیک ALAN FIX
  1. چسب ماستیک جهت درزگیر درب و پنجره بکار می رود.
  2. جهت کانکس سازی ها
  3. برای پوشش سقف
  4. درخود رو سازی ها

این محصول ۱۸ ماه گارانتی دارد.ودارای تضمین کیفیت می باشد.

READ  ارتباط زبان قورباغه باتولیدچسب جدید

جهت خرید و اطلاعات محصول با شماره های درج شده  تماس حاصل نماید و از مشاوره های ما جهت انتخاب محصول برتر در بازار بهره مندشوید.

مشاوران بازرگانی چسب آلان بهترین مشاروره و خدمات را در زمینه انواع چسبهای خارجی و داخلی به شما ارائه می دهند .

اطمینان را با چسب آلان تجربه نماید .

شماره های تماس:

09120332895

09120332896

02166317268

02166319736

02166317296

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *