آموزشی, علمی, مقاله

 بررسی چسب های سردوگرم

 بررسی چسب های سردوگرم

 

با توجه به موارد زیادی که می‌توان ساخت و بر اساس نیازهای مختلف آنها، انواع مختلفی از چسب‌ها وجود دارد. شخص باید نوع مناسب چسب را برای پروژه خود انتخاب کند تا بتواند آن را به اتمام برساند معمولاً ما از چسب سردوگرم به‌عنوان چسب‌های کاربردی استفاده می‌کنیم. این تصور رایج وجود دارد که چسب سرد ارزان‌تر از چسب گرم است، بنابراین در اینجا ما قصد داریم آن را جستجو کنیم تا ببینیم درست است یا خیر.

 

تفاوت هزینه بین چسب سردوگرم؟

چسب های عمومی وانواع آن

 

در این نوشته سعی می کنیم به بررسی چسب های سردوگرم

اگر به هزینه چسب سرد و گرم فکر کنیم، ساده است که چسب سرداز چسب حرارتی ارزان‌تر است. معمولاً چسب‌های سرد برپایه آب هستند، می‌توان از آنها در دماهای طبیعی استفاده کرد. شما فقط آنها را خریداری می‌کنید . آنها آماده استفاده روی هر ماده‌ای ازجمله مقوا کاغذ، چوب، شیشه و موادی ازاین‌دست هستند. از طرف دیگر، چسب‌های گرم گران هستند. معمولاً میله‌های پلیمری وجود دارد که هنگام استفاده نیاز به ذوب شدن و خنک شدن دارند. این میله‌های پلیمری طی فرایندی ساخته می‌شوندکه کمی گران‌تر از چسب‌های سرد است. برای انواع گرم چسب، شما به یک اسلحه (و یا سایر لوازم) چسب نیاز دارید. درغیراین صورت، نمی‌توانید ازآنها استفاده کنید.

تجهیزات برای استفاده از چسب سردوگرم

روش استفاده چسبهای گرم وسرد چگونه است ؟ درادامه به بررسی چسب های  سردوگرم ونحوه استفاده ازانها خواهیم پرداخت .با ما بمانید .

برای استفاده از چسب‌های خنک در واقع نیازی به استفاده ازدستگاه‌های چسب برای استفاده از چسب‌های سرد نیستند زیرا دربسته بندی‌هایی که برای استفاده فوری استفاده می‌شوند، مفید است. اما برای استفاده دقیق و تمیز، می‌توانید دستگاه چسب داشته باشید. این برای کسانی که دوست دارند کارها را درسطح بسیار حرفه‌ای انجام دهند حرفه‌ای‌تر خواهد بود. در مورد کاربرد چسب گرم، باید دستگاه چسب داشته باشید. در غیر این صورت، شما نمی‌توانید کاری انجام دهید. این دستگاه چسب که معمولاً به آن چسب اسلحه می‌گویند ابزاری ضروری است. قیمت دستگاه چسب می‌تواند به کیفیت دستگاه نیز بستگی داشته باشد. بنابراین، اگر یک ماشین چسب با کیفیت خوب بخرید هزینه‌بر است، اما استفاده ازآن آسان خواهد بود. با افزودن قیمت میله‌های چسب پلیمری و قیمت دستگاه چسب، گزینه چسب گرم هزینه‌بر خواهد بود.

READ  چسب سیلیکونیRTV چیست و کاربرد آن

به‌طورکلی چسب‌های سردبا توجه به خاصیت خود که معمولاً درمحل تولید به صورت کامل آماده میشوند وبه‌محض خرید قابل استفاده هستند، این در حالی است که چسب‌های گرم جهت استفاده نیاز به انواع وسایل جهت استفاده داشته و معمولاً باید ازابزارهای موردنیاز آن استفاده کرد.

کاربردهای چسب‌های سردوگرم

چسب‌های سرد در طیف وسیعی از زندگی بشر به‌صورت روزمره استفاده می‌شوند این استفاده از نیازهای خانگی دانش‌آموزان گرفته تا کاربردهای وسیع صنعتی را شامل می‌شود.

دراین مبحث با بررسی چسبهای گرم وسردسعی براین شده تا شما رابا کاربردها  ونحوه استفاده ازانها اشنا نماییم .

چسب‌های سردمعمولاً بر پایة آب بوده و دراکثر موارد با مواد دیگر نیزترکیب می‌شوند که درهنگام استفاده حالت مایع داشته وبعد ازآن خشک و به‌صورت جامد درمی‌آیند. مثلاً چسب کاغذ دیواری قبل از مصرف با آب به طورکامل مخلوط شده و مصرف می‌شود.

چسب گرم نیز نوعی دیگر ازچسب‌ها هستند که برای استفاده از آنها نیاز به حرارت و ابزارهای حرارتی می‌باشد

و که با حرارت موجود چسب به‌صورت مایع درآمده و بعد از استفاده به جامد تغیر شکل خواهد داد.

چسب‌های حرارتی مدارس یکی از این موارد می‌باشند که بسیار پرکاربرد می‌باشد.

ابزارهای متعدد دیگری نیز دراین‌خصوص وجود دارند که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد:

معرفی ابزار

۱-دستگاه صحافی چسب گرم

 

چسب سیلیکونی

 

این دستگاه دارای کاربرد بسیار ساده بوده ودر اکثر چاپخانه‌ها به‌منظور صحافی استفاده می‌شود. دارای ابعاد مختلفی می‌باشدکه بسته به میزان اندازه ازآنها استفاده می‌شود.

۲- دستگاه لیبل زن

مخصوص کارخانه‌ها و کارگاه‌های فعال درزمینه مواد غذایی بوده و قابلیت لیبل از ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ در ساعت را دارد.

READ  تینروآنچه باید درباره آن بدانید

 

 

 

جهت سفارش هرگونه چسب سردوگرم و یا ابراز آلات موردنیاز برای استفاده می‌توانید با کارشناسان ما درشرکت تماس حاصل فرمایید.

  • ۰۹۱۲۱۰۹۷۸۶۹
  • ۰۹۱۲۰۳۳۲۸۹۵
  • ۰۹۱۲۰۳۳۲۸۹۶
  • ۰۲۱۶۶۳۱۹۷۳۶
  • ۰۲۱۶۶۳۱۷۲۶۸
  • ۰۲۱۶۶۳۱۷۲۹۶

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *