آموزشی, مقاله

بررسی چسب نسوز سرامیکی

چسب نسوز سرامیکی چیست ؟

بررسی چسب نسوز سرامیکی موضوع تازه و جذاب انتخابی این هفته سایت آلان چسب برای همراهان گرامی میباشد.  آیا این نوع چسب را می شناسید ؟ با کاربرد آن آشنا هسید ؟ مطمنم حدس آن سخت نیست زیرا امروزه همگی با کاربرد مختلف چسب درهمه امور زندگی آشنا هستیم . همه ما حداقل یکبارازیک نوع آن درطول کارهای روزمره ازآن استفاده نموده ایم. چسب نسوز سرامیکی یکی از انواع پرکاربرد چسب می باشد که دردمای بالای حرارتی به کار برده می شود .در ادامه این نوشته با ما همراه باشید تا با کاربرد و خواص ان بیشتر آشنا شوید .

چسب نسوز سرامیکی

چسب نسوز مانند سرامیک و فلزات، آلیاژهای نسوز به طور گسترده ای برای کاربردهای سازه ای در محیط های سخت استفاده می گردد.  استفاده موثرتر ازانرژی نیاز اصلی آنهاست. با توجه به ویژگی هایی مانند مقاومت بالا و مقاومت نسوز ، انبساط حرارتی کم و رسانایی الکتریکی ، این مواد ممکن است به عنوان سوپاپ ، صندلی سوپاپ و چرخ توربین توربوشارژر در موتورهای توربین گاز ، لوله های مبدلهای حرارتی صنعتی ، عناصر سوخت در راکتورهای هسته ای ، استفاده شوند. مواد دیوار راکتور تلفیقی ، مواد ابزار در ماشینکاری و ریخته گری و به عنوان بسته بندی الکترونیکی. با این حال ،دراین کاربردها ، این مواد اغلب شرایط بارگذاری مکانیکی ، حرارتی و شیمیایی شدید را تجربه می کنند و انتظار می رود فراتر ازمحدودیت های موجود به طورموثرثر عمل کنند. محدودیت های موجوددرعملکرد این مواد را می توان تنها از طریق فناوری پوشش افزایش دادکه درحال حاضر مناسب ترین رویکردفنی و اقتصادی به نظر می رسد.

READ  چسب وعایق بندی پنجره های دوجداره

چسب نسوز سرامیکی چیست ؟

این نوع چسب متشکل از مواد معدنی و سیمان است. که جهت اتصالات و درزبندی سطوحی که در معرض دمایی بالایی قرار دارند مورد استفاده قرار میگیرد .فرمولاسیون پیشرفته به کار گرفته شده در این چسب این امکان را فراهم ساخته تابسیاری از مشکلاتی که قبلا درمنطقه نامی سرخ قبلا با مواد غیر ارگانیکی با ان مواجه بودند حل شوند .

کاربردهای چسب نسوز سرامیکی

از این چسب به شیوه های متفاوت استفاده می کنند که در زیر به آنها اشاره می کنیم  .

  • برای  عایق کاری حراررتی روی سطوح
  • در خخصوص  اتصالات برخی ازسطحها به سطو ح نسوز
  • جهت پوشش دهی سطح به منطور بالا بردن دمایی آن سطح

استفاده از چسب نسوز سرامیکی بهترین وسیله برای صرفه جویی درمصرف انرژی، جلوگیری از هدر رفتن انرژی حرارتی در ساختمان ها می باشد

چسب نسوز سرامیکی جهت پیوستگی محصولات فایبر سرامیک به هم یا اتصال آنها به سطوح نسوز پر منفذ مانند عایق کاری آجرهای نسوز یا بتن در کوره ها کاربرد دارند .

این چسب بهترین محافظ در برابر جریان شدید گاز های داغ یا مقاومت آن ها در تماس آهن مذاب با سطح می باشند

 نمونه های از کاربرد چسب نسوز سرامیکی :

  1. به عنوان پوشش در تجهیزات گرمایشی،
  2. برای لوله دودکش ها
  3. جهت عایق کاری لوله هایی با انعطاف پذیری بالا
  4. برای آجر کوره های با حرارت بالا
  5. جهت آبگرمکن و عایقکاری دیگ بخار
  6. به عنوان عایق شیشه های کوره
  7. جهت استفاده  برای محفظه احتراق
  8. می توان از آن برای  عایق دودکش در پالایشگاه ها استفاده کرد
READ  نکات طلایی چسب هاکه بایدبدانید

انچه دربالا به ان اشاره شد کاربردهای چسب نسوزسرامیکی در دمای بالای حرارتی به صورتهای مختلف بود اما این چسبهای نسور از ویژگیهای زیادی برخوردارند که در ادامه نوشته بررسی چسبهای نسوز سرامیکی به آن می پردازیم .

ویژگی ها

  •  آنها پایداری درجه حرارت بالا ، مقاومت دی الکتریک ، خواص مکانیکی و مقاومت در برابر ضربه حرارتی را ارائه می دهند.
  • آنها در برابر فلزات مذاب ، اکسید کننده و کاهش جو و همچنین اکثر مواد شیمیایی و حلالها مقاوم هستند.
  • چسب های نسوز سرامیکی دارای استحکام بالایی پس از خشک شدن می باشند.
  • چسب نسوز سرامیکی جهت جلوگیری از آتش سوزی و شعله ور شدن استفاده می گردد.
  •  گازهای خطرناکی از خود خارج نکرده و برای انسان و محیط خطری به همراه ندارندو این بارزترین و اساسی ترین ویژگی این نوع چسبها می باشد .

بررسی بازه دمایی چسب نسوزسرامیکی

چسب نسوزسرامیکی مقاومت بسیار خوبی دربرابر شوک حرارتی دارد . می تواند تا ۱۷۶۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند.

چسب سرامیکی نسوز جهت اتصال به محفظه‌های ترموکوپل درجه حرارت بالا که در کوره‌ها و دیگ بخار که به دمای ۳۲۰۰ درجه فارنهایت (۱۷۶۰ درجه سانتیگراد) نیاز دارد مطلوب است .

این چسب را می‌توان به صورت پاششی جهت افزایش مقاومت دمایی تا ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد و همچنین جلوگیری از مشتعل شدن استفاده نمود .

برای پوشش کوره معمولا ازتخته نسوز سرامیکی نسوز، مدول سرامیکی و پتوی سرامیکی با ضخامت ۲۵ و ۵۰ میلی متر استفاده میشود. این پوشش‌ها باعث کاهش حرارت دیواره کوره میگردد.

خرید چسب با بهترین قیمت

فروشگاه چسب الان به عنوان مرکزفروش انواع چسب درصنعت و فعالیت های ساختمانی ، آموزشی ، پزشکی ، آرایشی ، بهداشتی و … با هدف ارائه اطلاعات در مورد نحوه استفاده و کاربرد انواع چسب و همچنین عرضه مستقیم محصولات به مشتریان عزیز در سراسر کشور تاسیس شده است  چسب آلان با بهره گیری ازمجرب ترین تیم تخصصی کارشناسان سعی در بالابردن رضایت و پاسخگویی هرچه بهتر به مشتریان را دارد.لدا جهت خرید و یا مشاوره محصولات کافی است با شماره های ما تماس حاصل فرمایید .

بررسی چسب نسوز سرامیکی

www.alanglue.com

 

READ  چگونه یک چسب خوب انتخاب کنیم؟

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *