آموزشی, علمی, مقاله

چسب فلزوکاربردآن روی سطوح مختلف

 چسب فلزی

چسب فلزوکاربردآن روی سطوح مختلف

انتخاب چسب مناسب برای کار اغلب حتی در بهترین زمانها ممکن است مشکل باشد. این امرخصوصاً درموردسازه های فلزی صادق است.با وجودانواع مختلف چسب دربازار – نیازی به ذکرلیست تقریباً بی پایان موادی که می خواهید فلز را به آن بچسبانید نیست. دانستن اینکه کدام محصول را استفاده کنید.حداقل می توان گفت چالش برانگیز است.

فلزات دراطراف ما هستند و درهمه اجسام ازماشین آلات بزرگ گرفته تا لوازم خانگی و اشیا تزئینی استفاده می شود. چسب فلزی راهی عالی برای اتصال فلز به فلزیافلز به مواد دیگر است. برای بیشتر شرایط روزمره و پروژه های ساده DIY ، چسب مایع یا چسب برای فلز بهترین راه حل است.

هر کسی که با فلزکار میکند،ازفلزکاران و مکانیک ها گرفته تا جواهراتی ها و علاقه مندان به آنها  ، می داند که چسباندن فلزبه آماده سازی خوبی نیازدارد. برخلاف کاغذ ،چوب یا سایرموادسطح متراکم و سخت فلز می تواند دربرابر بیشتر چسبهای خانگی مقاومت کند ودرنتیجه پیوندهای ضعیف و آسیب دیده ایجاد شود. اما  انواع چسب های فلزی می توانند این کاررابه خوبی انجام دهند!کاربا فلز ممکن است چالش برانگیز باشد، اما تمام آنچه که لازمه چسب مناسب فلزو مقداری آماده سازی است.

انواع چسب فلزی

انتخاب بهترین چسب برای فلز برای یک تناسب قوی ضروری است. چسب های فلزی به طورکلی به سه نوع اپوکسی،پلی اورتان وچسب های فوق العاده تقسیم می شوند.

کدام یک از چسب ها برای استفاده درفلز بهتر است؟

اینکه کدام یک ازچسبها ی برای فلزات بهتراست پاسخ ساده ای دارد.چسب های پایه پلی یورتان، چسب های پایه سیانوآکریلات و اپوکسی و …. جهت فلزات کاربرددارند،

READ  کاربردهای جالب چسب حرارتی

اما اینکه کدام یک ازچسبها بهتراست بستگی به چندین عامل دیگر دارد .

این عوامل شامل :

زمان ومکان و سرعت گیرایی چسب می شوند.

بیایید نگاهی به برخی ازترکیبات سطح مشترک بیندازیم واینکه چه عواملی را بایددرهنگام انتخاب چسب مناسب درنظرگرفت.

چسب فلزوکاربردآن روی سطوح مختلف

در ادامه به بررسی چسب فلز و اتصال آن بر روی سطوح زیر می پردازیم با ما همراه باشید

چسباندن فلزبه لاستیک

چسباندن فلز به پلاستیک

چسباندن فلز به شیشه

چسباندن فلز به چوب

چسباندن فلز به فلز

نحوه چسباندن فلز به لاستیک

هنگام چسباندن فلزبه لاستیک ،چسب برسیانو اکریلات ،ایده آل خواهدبود.این ترکیب پیوند انعطاف پذیروفوق العاده محکمی را ایجاد نموده و بسیار سریع خشک میگردد. بخاطر داشته باشید که این پیوند ضد آب نیست .

  نحوه چسباندن فلز به پلاستیک

اگر اتصال فلزبا چسب برایتان گیج کننده بود اتصال فلزباپلاستیک می تواند گیج کننده ترباشد. اولین و مهمترین عاملی که شما بایددر نظربگیرید،نوع پلاستیکی است که می خواهید روی سطح فلز بچسبانید. چسب های خاصی برای استفاده با پلاستیک توصیه نمی شود. همه کاره ترین گزینه برای پیوندقوی بین فلز و پلاستیک ، اپوکسی است . چسب های دیگر کار می کنند. اما با توجه به  دلیل عدم اتصال کافی یا در بعضی موارد آسیب دیدن سطح توصیه نمی شوند . بنابراین همیشه از سازگاری چسب با پلاستیک اطمینان حاصل کنید.

نحوه چسباندن فلز به شیشه

چسب های مبتنی بر سیانو اکریلات واپوکسی ها برای چسباندن فلز به شیشه مناسب هستند. با این حال ، اگر برای اطمینان از قرارگیری شیشه روی فلز به کمی بیشتر زمان نیاز دارید ، ممکن است اپوکسی ترجیح داده شود. مراقب باشید که اثرانگشت یا روغن درزیرلیوان باقی نماند زیرا این امر می تواند درپیوند تداخل ایجاد کند.

READ  اسپری فوم درزگیرچیست و کاربرد آن؟

نحوه چسباندن فلز به چوب

چسب پایه پلی اورتان برای چسباندن فلز به چوب ایده آل است. چوب می تواند یک سطح روی وضعیت برای چسباندن به فلز باشد زیرا این دو از نظر تراکم و تخلخل بسیار متفاوت هستند.با این حال ، قدرت و انعطاف پذیری چسب های پایه پلی یورتان بیش از حد چالش برانگیز است. در حقیقت ، ممکن است در نهایت پیوند از خود چوب محکمتر شود.

نحوه چسباندن فلز به فلز

اپوکسی ها،چسبهای ساخته شده ازپلی اورتان و سیانوآکریلات برای چسباندن فلزبه فلزبه خوبی کار می کنند.
اگر به دنبال یک محلول مقاوم در برابر آب و هوا برای چسبیدن  فلزمی باشید اپوکسی پرکاربردترین می باشد.، زیرا کمی ناهموار هستند – این امرباعث ایجاد پیوند محکم می شود.
فرمواش نکنید که جهت اتصال فلز با فلز تمیز کردن کامل و سنباده زدن به سطح پایین بسیار مهم است .
چسب فلزوکاربردآن روی سطوح مختلف

کاربرد چسب و انواع اتصالات آن در زندگی بشر

www.alanglue.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *